سوژه نگار

خبری - تحلیلی

سوژه نگار

خبری - تحلیلی

سلام خوش آمدید

استحمارگر

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۲۹ ب.ظ

آیدین سیار سریع در روزنامه قانون نوشت: 

"نشسته در خانه و داشتم در عوالم خودم موز می‌خوردم (!) که دیدم یکی از دوستان دارد توی وایبر بال بال می‌زند و می‌گوید: هموطن! هموطن!پیامش را باز کردم ببینم مشکلش چیست؟ نوشته بود: عربستان سعودی به موزهای وارداتی موادی اضافه می‌کند که با خوردن آن مردها عقیم می‌شوند. آنها می‌خواهند نسل ایرانی را از بین ببرند. موز نخور هموطن! پیام دادم: مگه موز از عربستان میاد؟ گفت: نه ولی آنها در مرزهای کشور مأموران خود را مستقر کرده‌اند تا موزهای وارداتی را مسموم کنند ... ! 

به موز توی دستم نگاه کردم. موز هم به من نگاه کرد. موز گفت: منو بخور قوی شی. گفتم: نه، احتیاط شرط عقل است. میوه بیچاره را انداختم توی سطل آشغال و تلویزیون را روشن کردم ببینم مسئولین چه برنامه‌های جذابی برای ما تدارک دیده‌اند. دوباره صدای وایبر درآمد. دیدم در یکی از این گروه‌ ها نوشته‌اند: تلویزیون نبینید! می‌میرید! تشعشعات تلویزیون در گنبد کاووس یک جوان را به کام مرگ کشاند. دانشمندان شرکت ساخت تلویزیون‌ های 14 اینچ هوشنگ الکتریک به تازگی دریافته‌اند: دیدن تلویزیون‌های ال ای دی جدید مرگ آفرین است. در هفته گذشته بیست نفر جلوی تلویزیون مرده‌اند. این پیام را به بقیه هم بده وگرنه تو هم می‌ میری! سریع تلویزیون را خاموش کردم و پیام را برای بقیه کپی کردم. عجیب بود. به محض خاموش کردن تلویزیون من توانسته بودم زنده بمانم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم این شایعات صحت داشته باشد. 

در واتس آپ یکی نوشت: امروز واتس آپ می خواد پر تکرارترین واژه رو انتخاب کنه. پنج هزار بار بنویس ایران تا کشورمون در واتس آپ سربلند باشه. حدود پنج شش ساعت مشغول سربلندی کشور در واتس آپ بودم تا جایی که حالم بد شد و دیگر نتوانستم ادامه دهم. سربلند کردن کشور واقعا کار سختی است. حالا می‌فهمم والیبالیست‌ ها و محمد جواد ظریف چقدر زحمت می‌کشند. 

پیام دیگری که دوستان در وایبر برای آگاهی بخشی به ملت پخش می‌کردند این بود: چند دختر جوان با درآوردن خود به شکل همسران شما به خانه‌ تان وارد می شوند و شما را می‌خورند. اینها آدم خوارند. اگر در خانه تنها هستید و دیدید همسرتان در می‌زند در را باز نکنید.  پیش خودم گفتم: خلن اینا؟ اگه خودشون رو شبیه همسر آدم نکنن که راحت‌ تر می‌تونن وارد خونه بشن ... ! ولی به هرحال احتیاط شرط عقله.

ساعت دو ظهر بود که زنگ آیفون به صدا درآمد. ظاهرا همسرم بود. گفتم: چی می خوای؟ گفت: درو باز کن دارم از گرسنگی می‌میرم. با ترس گفتم: چرا بیرون چیزی نخوردی؟ گفت: تو توی خونه‌ای، اون وقت من بیرون غذا بخورم ؟! با ترس گوشی را گذاشتم روی آیفون. یقین پیدا کرده بودم که آدمخوار پشت در است. سریع گوشی را گرفتم دستم و در گروه وایبر دوستان نوشتم: ماجرای ورود آدمخوارانی به شکل همسر آدم کاملا حقیقت داره. الان یکیشون پشت در خونه ما کمین کرده. همین طور که داشتم می‌نوشتم دیدم آدمخوار کلید انداخت و در را باز کرد. از ترس گوشی را پرت کردم و چند گام عقب عقب رفتم و چسبیدم به دیوار. نامردها نگفته بودند آدمخوارها کلید دارند. چشمانم را بستم و گفتم: جون مادرت منو نخور ...!

چشمانم را که باز کردم دیدم دستانم را بسته‌اند به تخت، در مرکز ترک (تجربی) اعتیاد به اینترنت. فریاد می‌زدم: ولم کنین نامردا. تا شب باید این پیام رو به صد و بیست نفر برسونم وگرنه اتفاق وحشتناکی می‌افته. دو نفر بالای سرم بودند. یکی شان گفت: فکر نکنم دیگه امیدی باشه. آن یکی گفت: نه دیگه این خوب بشو نیست. اولی گفت: ولی نمیشه همین جوری ولش کنیم تو جامعه. خوی وایبری گرفته. دومی گفت: الان افراد جامعه اکثرا همین طوری‌ ان. ما تو اقلیتیم. اولی گفت: راست میگی. ما هم اسکل کردیم خودمون رو. راستی تو لاین خوندم تا امشب باید ده تا معتاد رو آزاد کنیم. یه مرکز درمانی این کارو نکرد چهار نفر از اعضاش مردن. دومی دستم را باز کرد و گفت: برو عمو جان. برو خوش باش" ... ‌

  • ۹۴/۰۲/۲۲
  • یک خبرنگار ...

رسانه

فضای مجازی

نظرات (۱۵)

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • یعنی هلاک این شکلکاتم!!
    من دیگه حرفی ندارم
    :|
    پاسخ:
    ... :)
  • میثم نجفی کندج
  • بامزه بود :-)


    توجه کردید بیشتر وقت شما در وایبر و غیره میگذره؟

    بیشتر نوشته هاتون تحت تاثیر این فضای مجازیه ;-)

    پاسخ:
    ... :)

    + بله ...
    درست گفتید ... :)
    البته من خودم خیلی درگیر و وابسته نیستم ...
    توی شبکه های اجتماعی موبایلی و گروه ها اصلا پُست نمیذارم ...
    فقط خواننده ام ...
    اما رفتارها و بازخوردها رو می بینم ...
    موضوع انکارناپذیر بخشی از خانواده های امروزی و به خصوص جوانان هست ...
    چه طنز تلخی!!!
    پاسخ:
    خدا رو شکر اوضاع هنوز خیلی وخیم نشده ...
    اما نباید به این نکاتِ به ظاهر طنز بی اعتنا بود ...
    همین ها اگر فراگیر بشند آسیب های غیر قابل جبرانی به همراه خواهند داشت ...
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام
    دعوتید به نگاهی به رابطه عبد و مولا 2

    http://heyateketab.blog.ir/post/203
    پاسخ:
    سلام،
    خیلی ممنونم ...
    ﺗﻠﻮﺯﯾﻮﻥ ﻣﯿﮕﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ۱۷ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ، ﻣﻌﺘﺎﺩ ﻫﺴﺘﯿﺪ
    .
    .
    .
    به نام ﺧـــﺪﺍ ﯾﮏ ﻣﻌﺘﺎﺩ هشتم |:
    ﺭﻭژی بیشت شاﻋﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺍشتفاﺩﻩ ﻣﯿﮑﻨﻢ!!!
    ﺑﻘﯿﺸﻢ ﺧﻮﺍﺑﻢ........
    ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻭﺍﯾﻞ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ ﻣﯽ ﺯﺩﻡ ^_^
    پاسخ:
    معتادی هم خوشحالی داره؟! ... :/

    یه تست هست ...
    تست میزان اعتیاد به اینترنت ... (+)
    دو سال پیش نتیجه اش برام این بود: 
    "دارید دچار مشکل اعتیاد اینترنتی می شوید، مراقب باشید"! ... 
    سعی کردم مراقب باشم اما تقریبا ناامید بودم از خودم تا اینکه امروزم دوباره همین نتیجه برام به دست اومد ... !
    سلام:)
    بیماری وایبریسم هم علائمی دارد که عبارتند از:

    1.با خودت میخندی و همه از خنده هات متعجبن
    2-میخوابی در حالی که گوشی تو آغوشته!
    3- دوست نداری کسی پیشت بشینه!
    4-خواب منقطع و کم (بخصوص اگه عضو گروه دوستانه باشی)!
    5-درد کمر و خستگی گردن!
    6-مشاجرات خانوادگی!
    7-در حال رانندگی از قرمز بودن چراغ راهنمایی خوشحال میشی!!!
    8-بردن گوشی همراه به wc
    9-فراموش کردن دوستانی  که وایبر ندارند!! 
    10-در حال چت اگه باطری گوشی تمام بشه احساس میکنی داری منفجر میشی!!
    11-ضعف بینایی و درد چشم!
    12-غضب والدین و اولاد و یاران و قوم و قبیله!
    13-تا چشم باز میکنی اولین چیزی که میبینی گوشیه!
    14-هم سفره شدن با گوشی!

    خداییش چندتا از این علائم رو دارید ؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام،
    اینو قبلا تو تلگرام خوندم ... 
    اتفاقا واسه یکی دو تا از دوستان هم فرستادم و درباره اش حرف زدیم ... 

    من بیماری وایبریسم و اینها ندارم؛ خدا رو شُکر ... :)
    اما اعتیاد شدید به خبر و خبرگزاری و سایت و وبلاگ دارم! ... :/
    البته محبت بدون منت ... محبت بدون منفعت ...
    محبت را برای محبت کردن باید کرد...
    پاسخ:
    بله ...
    100 درصد ...
    آخه محبت با منت که اسمش محبت نیست ...
    سلام
    ممنون از حضور پر رنگ بنفشتون!

    این متن هم عالی بود... 
    قوی تخیل نویسنده اش معرکه بود... پر از طنازی بود
    واقعا خوش بحال نویسنده اش با این قلم خوبش...
    پاسخ:
    سلام،
    خواهش می کنم ...
    حالا چرا بنفش ؟! ... :)
    واسه قالبِ وبم میگی!؟ ... :))

    + همین طوره ...
    طنز روزه دیگه ...
    معلومه بنده خدا دردکشیده است ...
    راستی یادم رفت بگم ... هنوز آنقدر اوضاع جامعه وخیم نشده...
    دیگه مردم آنقدر شایعه بین نیستن!
    آگاهی های مردم بیشتر شده... کمتر باور میکنن این چیزا رو... البته فک کنم این جوری باشه
    پاسخ:
    موافقم ...
    البته یه عده دچار توهمات این چنینی هستند ...
    توی شبکه های اجتماعی موبایلی به وفور پیدا میشند ...
    امیدوارم این جور نوشته ها واسه اون عده تلنگر خوبی باشه و کسانی که هنوز دچار نشدند ...

    + اینکه کمتر باور می کنند رو خیلی مطمئن نیستم ...
    چون وقتی تب شایعات بالا بره دروغ و راست در هم میشه و آگاهی ها و باور آدم ها هم اسیر تردید ...
    برای همین هست که تأکید داریم با ورود ابزارهای ارتباطی جدید فرهنگ استفاده از اون جدی گرفته بشه ...
    الان این نوشته ی شما بود یا نوشته ی اون اقا که اول اسمش رو گفتید و الان یادم نیست؟:)

    همچنان مخالفت صریح خودم را اعلام میدارم...
    نیمه خالی این لیوان خیلی بیشتر از نیمه ی پرشه ...
    اگر هم احساس میکنید که چیزی بهتان اضافه می شود با این شبکه ها بدانید در اشتباهید ...
    چون دارید خیلی چیزای دیگر را هم از دست می دهید و برایندش منفی است و به سمت ضرر شما ...

    ++ حالا این چیزایی که من نوشتم برای کسیه که خودش هنوز یکبار هم این محیط ها رو ندیده:)
    پاسخ:
    نوشته اون آقا ... :)
    من فقط باز نشر دادم با ذکر منبع ...
    البته با افزودن شکلک های وایبری ... :))

    اگر دقت کنید در طبقه بندی موضوعی وبلاگ یه قسمتی طراحی شده به نامِ دیگر نوشت ...
    برای بازنشر نوشته هایی که به نظرم جالب هست ...

    + به عنوان اطلاع رسانی سریع و سهولت انتقال مطالب و تصاویر خیلی هم خوب و دلخواه هست ...
    اما اما و اگرهای زیادی داره که باید مراقب بود دیگه ...
    بله ...
    با در نظر گرفتن وضعیت کنونی به نظر منم مضراتش بیشتر از فایده اش هست ...
    گرچه برای من خبرنگار یه موقعیت عالی هست این دسترسی به مخاطب ...
    ولی برای یه دانش آموزی که درگیرش میشه یا یه خانوم خانه دار یا یه کارمند ممکنه زندگی عادی اش دچار اختلال بشه ...
    و خیلی آسیب های اجتماعی و روانی که بارها گفتیم و گفتند ...
    سلام
    طنز جالبی بود . لذت بردم :))
    فقط من موندم موز بخوریم یا نخوریم :)
    تکنولوژی به جای اینکه باعث آسایش باشه ، باعث افزایش ناآرامی شده
    شاد باشید
    پاسخ:
    سلام،
    ... :))

    دقیقا همین طوره که نوشتید ...
    به جای کسب آسایش موجب سلب آسایش میشه ...
    همه اش هم به هجوم ناگهانی و بدون آگاهی آدم ها بر میگرده ...
    فقط برای اینکه مد شده از هر وسیله ای استفاده می کنند ...
    دیگه هم کاری ندارند که این ابزار به دردشون میخوره یا نه ... 

    + ممنون ...
    همچنین شما ...
    بنفش رنگ حسی بود که بهتون داشتم...
    اصلا حواسم به رنگ قالبتون نبود!
    پاسخ:
    ... :)
    من رنگ شناسی ام خوب نیست ...
    ان شاءالله خوب باشه ...

    + البته قرمز و آبی رو خوب می شناسم ها ... :))
    مثلا این جمعه و ان شاءالله بُرد قرمزپوشان ... :)
    سلام مهندس
    +
    ما ادم های خرافاتی و دهن بینی هستیم
    هم تو مسائل مذهبی هم مسائل دیگه
    همین طنز زیرپوستی تو بیشتر موضوعات زندگیمون داره اعمال میشه متاسفانه
    +
    تو لاین نوشته بود اگه نرید وبلاگ دوست تون و نظر نگذارید کچل میشید
    :دی
    پاسخ:
    سلام بر شما ...

    بله ...
    هر چیزی آفتی داره ...
    آفت دین و عقل هم خرافات و بدعت و تحریفات هست ...
    چاره اش هم هوشیاری هست و بالا بردن آگاهی ...

    ... :))
    آخ آخ ... !!
    ببخشید ... 
    بلاگ بیان هم اگر مثل بلاگفای مرحوم وبلاگ های بروز شده دوستان رو نشون میداد؛ مطمئنا من اولین کامنت دوستانم رو می نوشتم ... 
    بیام تا کچل نشدم ... :)
    سلام
    کلی خندیدم 
    اون آدمایی که اونجورین خنگن :| 
    بلانسبت 
    پاسخ:
    سلام،
    خنده دار هم هست ... :)

    + فضای توهمی و تاریکی هست اینکه توسط شایعات و مطالب کذبی که لباس حقیقت پوشیده اند، بمباران بشی ...
    خیلی هنر میخواد بر خود مسلط شدن در این فضا ...
    سواد و آگاهی و ثبات شخصیت و ... 
    سلام
    شهادت امام موسی کاظم ع رو تسلیت میگم
    این بار میگم ان شاءالله کاظمین روزی شما... :)

    خدا هدایت کنه اون افرادی رو که این خزعبلات رو میسازند و خدا بیشتر هدایت کنه اون افرادی رو که مسحور این خزعبلات میشن
    از همه بدتر باورهای مذهبی ی که خرافات رو هم قاطیش میکنن و خیلی راحت عوام فریبی میکنن و چون به اسم مذهبه، کمتر کسی فکر میکنه دروغ باشه و بعضی از ریشه های مذهبی توسط این نوع تکنولوژی داره تو کشورمون متاسفانه خشک میشه

    در آخر خدا همه مون رو هدایت کنه...
    پاسخ:
    سلام
    و سپاس ...
    قسمت همه آرزومندان؛ ان شاءالله ...

    + تسلیت به امام رضایِ عزیز ما ... 

    + خُب یه چیز هم هست ...
    خرافات و دروغ وقتی راحت رسوخ می کنه که مردم یه جامعه دینی فقط در ظاهر دین دین کنند و در واقع تلاشی برای شناخت دین و مذهب خودشون نداشته باشند ...
    پس خیلی راحت فریب می خورند ...
    اون وقت نشون میده که خیلی ها وظیفه خودشون رو خوب انجام ندادند ...
    از رسانه ها و مراکز آموزشی جامعه گرفته تا علما و مسوولان و ...
    و اول و آخر خود مردم ... 

    + الهی آمین ...
    سوژه نگار

    صرفا جهت اطلاع:
    دامنه ir رو بنا به دلایلی تمدید نکردم!
    بنابراین و طبق مقررات سامانه‌ ایرنیک،
    اسم و دامنه بعد از آزادسازی توسط دیگری راه اندازی شد!
    پس soozhenegar.ir دیگه متعلق به من نیست ..

    طبقه بندی موضوعی