سوژه نگار

خبری - تحلیلی

سوژه نگار

خبری - تحلیلی

سلام خوش آمدید

همدم

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۵۳ ب.ظ

 امروز؛ بزرگداشت عطار نیشابوری ...

"ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش ...

بر در دل روز و شب منتظر یار باش ...

دلبر تو جاودان بر در دل حاضر است ...

رو در دل برگشای حاضر و بیدار باش ...

دیده‌ جان روی او تا بنبیند عیان ...

در طلب روی او روی به دیوار باش ...

ناحیت دل گرفت لشگر غوغای نفس ...

پس تو اگر عاشقی عاشق هشیار باش ...

نیست کس آگه که یار کی بنماید جمال ...

لیک تو باری به نقد ساخته ‌ی کار باش ...

لشگر خواب آورند بر دل و جانت شکست ...

شب همه شب همدم دیده ی بیدار باش ...

در ره او هرچه هست تا دل و جان نفقه کن ...

تو به یکی زنده‌ای از همه بیزار باش ...

گر دل و جان تو را دُر بقا آرزوست ...

دم مزن و در فنا همدم عطار باش" ... (+)

  • ۹۴/۰۱/۲۵
  • یک خبرنگار ...

نظرات (۲۰)

احسنت به این عکس...

عطار را دوست میدارم...
پاسخ:
... :)
عکس را کپی کردم با اجازه...
پاسخ:
اختیار داری ... 
عکس اینترنتی هست ... 
اتفاقا منم تصویری که قبل عید توی وب شما دیده بودم رو یه ساعت پیش استفاده کردم ... (+)
سلام
این شعر بیشتر منو یاد جناب افتخاری انداخت تا جناب عطار... :)

تصویر هم درست مث همون گل تو چنگ چنگیزه! :|
چقد شعر جناب امین پور با حال ما سازگاره! 
هعی... 
پاسخ:
سلام،
همین طوره ... :)

بله ...
"گفت: احوالت چطورست .. !؟
گفتمش: عالی است مثل حالِ گُل ... !
حالِ گُل در چنگِ چنگیز مغول" ... 
شما هم با آهنگ خواندین؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
... :))
من آهنگش رو گذاشتم دیگه! ... :)
بوی پیراهن یوسف نرسید
میوزد باد ولی هجرانی است
معنی عشق بپرس از محنون
که همه بی سرو بی سامانی است
پاسخ:
ممنون آفتاب جان ...
از معرفی این شعر زیبا:
"باز دریای دلم طوفانی است
آسمان کسلم بارانی است" ...
از حسین منزوی ...
"جـانـا ، حـدیث حسـنت ، در داســتان نگنجـد
رمزی ز راز عشقت ، در صد زبان نگنجـد

ســودای زلـف و خـالتـ، در هــر خـیال  نـاید
انـدیشــهٔ وصـالـت، جــز در گـــمـان نگنجـد"
.
حیف این همه شاعر خوب که ما هیچ وقت سراغشون نمیریم.
چه شود که سرکی به حافظ بزنیم و گاه سعدی.
حیف...
پاسخ:
عالی بود:
"آن دم که با خیالت دل را زِ عشق گوید
عطار اگر شود جان اندر میان نگنجد" ... 

ایرانی سرشار از ذوق و احساس شاعرانه است حتی اگر خودش شعر ننویسه ...
باید همدیگر رو سر ذوق بیاریم ...
در هر دوره ای به نحوی این آثار ارزشمند بازخوانی بشه ...
مثلا تو دوره کنونی برخی دوستان در شبکه های موبایلی گروه های شعر و ادب راه انداختند و به مرور و بازنشر ادبیات پُر نغز ایران مشغولند ...
هم خودشون لذت می برند هم باعث گسترش و دوام این آثار میشن ...

یاد عطار عزیز گرامی ...

پاسخ:
... :)
سلام :))
اگر منتظر ماندیم و یار  نیامد  چه ؟
پاسخ:
سلام،
واقعا هم ...
جناب عطار ... !
پاسخگو باشید لطفا! ... :))
سلام و عرض ادب شباهنگام بنده رو پذیرا باشید
چقدر شعرش خوشمزه بود
بشدت هرچه تمام تر ممنونم
پاسخ:
سلام 
و سپاس ...

خُب شاید چون این شعر و آهنگ کمی نوستالژیک هست برای همه ...
زنده باشید ...
سلام
با آهنگ خوانده شد
پاسخ:
سلام،
مرحبا خانوم مشایخ ... :)
  • علیرضاهوشمندجانبازوخادم ایثارگران اهواز
  • با سلام و عرض ادب .
    شکر خدا به مناسبت روز بزرگ ارتش وبلاگ ارتش تاسیس گردید . 
    منتظر حضور و نظرات ارزشمندتان هستیم 
    التماس دعای فرج
    [گل]هر روز با هم دعوا داشتند ولی زورش به او نمی رسید.
     نمی دانست چه کند، با خودش گفت می روم شکایت می کنم... 
    کتاب مفاتیح را برداشت و آن را باز کرد:
    «الهی الیک اشکو نفساْ بالسوء اماره...»
     خدایا به تو شکایت می کنم از نفسم[گل]
    [گل]
    از ما نیست کسی که هر روز نفسش را محاسبه نکند.
    امام کاظم علیه السلام
    [گل]
    [گل]  بارالها!
    مقدر فرما آنچه ذبح می شود
    نفسانیت ما باشد به پای ربانیت تو.
    [گل]
    وقتی اولین مصرع رو آروم خوندم، بقیه اشو با آهنگ خوندم  :-)
    چند دقیق های جا استاد آواز آقای افتخاری بودم...
    پاسخ:
    ... :)
    ریتم زیبایی داره ...
    سلام 
    اتفاقا چند روز پیش اهنگشو دانلود کردم به یاد قدیما گوش کنم...
    شعر واقعا زیباست...پرمغز و ارامبخش....
    ممنون از حسن انتخاب شما دوست مهربون.
    پاسخ:
    سلام،
    واقعا ... ؟!
    چه جالب ... 

    + بله ...
    من ممنونم از نظر شما دوست خونگرم ...
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • :)
    به به 
    پست بالایی هم به به 
    من را تنها نگذار....

    + هاتون هم بجاس دیگه چی میشه گفت؟
    جز تایید و تشکرات 
    پاسخ:
    ... :)
    ممنون ...

    ممنونم از نظر لطف شما ...
    سلام 
    از وبلاگ شما خیلی خوشم امد 
    به وبلاگ ما نیز سر بزنید
    پاسخ:
    سلام
    و سپاس ...
    لطف دارید شما ...

    + حتما؛ ان شاءالله ...
    اتفاقا من خیلی شطرنج دوست دارم ...
    سلام
    باخت پرسپولیس تسلیت...
    پاسخ:
    سلام،
    ... :|
    پرسپولیس ببره یا ببازه سرور استقلاله ... :))
  • دختری از تبار تسنیم
  • سلام
    ممنون از پست های شما
    نمیدونستم شاعر این شعر کی. ممنون
    پاسخ:
    سلام،
    خواهش می کنم ...
    من ممنونم از حضور شما ...

    + زنده باشی ...
    سوژه نگار

    صرفا جهت اطلاع:
    دامنه ir رو بنا به دلایلی تمدید نکردم!
    بنابراین و طبق مقررات سامانه‌ ایرنیک،
    اسم و دامنه بعد از آزادسازی توسط دیگری راه اندازی شد!
    پس soozhenegar.ir دیگه متعلق به من نیست ..

    طبقه بندی موضوعی